Zarządzanie sklepem internetowym – czy warto inwestować w dodatkowe moduły?
Gotowy sklep internetowy to bardzo wygodne rozwiązanie, lecz z czasem jego funkcjonalność może się okazać niewystarczająca. Nic straconego, bo sklep online da się rozbudować, wystarczy dołożyć odpowiednie moduły do już istniejącego systemu. Kiedy opłaca się z takich rozwiązań korzystać?
Czy rozbudowa jest tańsza od nowego programu?
Gotowe sklepy internetowe posiadają określone funkcje. U dobrego dostawcy można kupić platformę, która posiada nie tylko te najbardziej podstawowe opcje, ale i dodatkowe udogodnienia, niemniej gdy działalność zaczyna się rozrastać, standardowe rozwiązanie to zwykle za mało.
Dedykowany sklep internetowy jest platformą, która w dużo większym stopniu uwzględnia potrzeby klienta. Niestety, jej zaprojektowanie i wdrożenie jest bardzo kosztowne, dlatego bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest zakup dodatkowych modułów. Bardzo poprawiają one funkcjonalność sklepu i ułatwiają realizację zleceń, można też zautomatyzować wiele działań, dzięki czemu wydajność pracy znacząco wzrośnie. Dołożenie nowych modułów kosztuje mniej, ale jest jeszcze jedna ważna zaleta takiego rozwiązania – gotowy moduł jest narzędziem sprawdzonym, wiadomo jak działa w praktyce, więc jest mniejsze ryzyko, że już po wdrożeniu coś się nagle popsuje. W dodatku jego instalacja jest bardzo prosta i użytkownik może dokonać tego samodzielnie, korzystając z dołączonej instrukcji.
Jakie moduły są do wyboru?
Wybór jest naprawdę bardzo szeroki, co jednak ważne, zakupiony moduł musi pasować do platformy, z jakiej się obecnie korzysta. Konkretne moduły wybiera się pod kątem ich użyteczności – chodzi o to, aby sklep był łatwy w obsłudze i przyjazny klientom, bezpieczny i wyróżniający się na tle konkurencji. Bardzo praktycznym dodatkiem są moduły przyspieszające realizację zamówień, na przykład masowe drukowanie albo automatyczna sprzedaż.
Warte rozważenia są moduły ułatwiające robienie zakupów, jak wygodne sortowanie produktów, informacje o promocjach, szybkie płatności, odnośnik do aukcji wystawionych na Allegro, system dodawania komentarzy połączonych z Facebookiem. Wpływ na sprzedaż i zainteresowanie ze strony klientów ma także sposób prezentacji produktów – to dzięki odpowiednim modułom można przedstawić nowości w sklepie albo zachęcić ich do przejścia na inne podstrony.
Facebook Comments