Jak założyć salon kosmetyczny?

Usługi świadczone przez salony kosmetyczne cieszą się bardzo dużą popularnością. Z roku na rok rynek ten się powiększa – coraz więcej osób decyduje się na uruchomienie własnego salonu kosmetycznego. Co warto wiedzieć na ten temat i o czym pamiętać?

Salon kosmetyczny – formalności

Decydując się na otworzenie salonu kosmetycznego, warto w pierwszej kolejności przygotować profesjonalny biznesplan uwzględniający różne aspekty związane z prowadzeniem tego typu działalności. Kolejnym krokiem jest zarejestrowanie jej w CEIDG – stosowny wniosek należy złożyć osobiście w urzędzie gminy lub miasta lub wysłać go pocztą elektroniczną albo tradycyjną. W omawianym przypadku najczęściej wybieraną formą działalności jest jednoosobowa działalność gospodarcza. Procedura rejestracji salonu kosmetycznego nie jest skomplikowana i odbywa się całkowicie bezpłatnie. W ramach załatwiania formalności należy też złożyć w ZUS formularz ZUS ZUA lub ZUS ZZA oraz wybrać w Urzędzie Skarbowym formę opodatkowania. Przy prowadzeniu salonu kosmetycznego opłaca się mieć status czynnego płatnika VAT – opłata skarbowa za rejestrację w VAT wynosi 170 zł.

Salon kosmetyczny – wyposażenie

Planując uruchomienie salonu kosmetycznego, nie sposób pominąć kosztów związanych z wyposażeniem. Na początek najlepiej zainwestować w te rzeczy, które są absolutnie niezbędne do pracy. Oczywiście wyposażenie musi zapewniać obsłudze i klientom komfort oraz wygodę, a także pasować do usług oferowanych przez salon. Nie może w nim zabraknąć m.in. łóżka i taboretu kosmetycznego, szafek, stolików oraz rozmaitych akcesoriów służących do sterylizacji i przechowywania. Nie wolno ponadto zapomnieć o elementach wyposażenia poczekalni takich jak krzesełka, wieszaki na odzież wierzchnią oraz stoliki, na których można np. zostawić czasopisma do przeglądania. Na wyposażenie salonu kosmetycznego trzeba wydać co najmniej kilkanaście tysięcy złotych. Wypada w tym miejscu przypomnieć, że sprzęty i urządzenia znajdujące się w salonie muszą posiadać niezbędne atesty i certyfikaty jakości.

Salon kosmetyczny – lokal pod działalność

Szukając lokalu dla salonu kosmetycznego, nie sposób pominąć wymogów stawianych przez sanepid. W lokalu muszą być wyraźnie wydzielone strefy przeznaczone do wykonywania różnych czynności. Należy zatem wydzielić miejsce na recepcję, poczekalnię, przeprowadzania zabiegów, spożywania posiłków oraz przechowania narzędzi, sprzętów i odzieży roboczej. Salon powinien być wyposażony w sprawną wentylację. Poszukiwania odpowiedniego lokalu najlepiej rozpocząć jeszcze na kilka miesięcy przed złożeniem wniosku o rejestrację działalności gospodarczej.

Salon kosmetyczny – jakie usługi?

Rodzaj usług świadczonych w salonie kosmetycznym zależy w głównej mierze od kwalifikacji personelu oraz finansowych możliwości właściciela. Dobrym pomysłem jest przeprowadzenie analizy danego rynku pod kątem zapotrzebowania na konkretne usługi oraz działalności prowadzonej przez konkurencję. Pedicure i manicure, stylizacja paznokci, makijaż permanentny, masaż, dogłębne oczyszczanie twarzy, zabiegi upiększające ciało – właśnie tego szukają klienci odwiedzający salony kosmetyczne.

Salon kosmetyczny – jak zdobywać klientów?

Jednym z najbardziej sprawdzonych sposobów na pozyskanie nowych klientów są pozytywne opinie wystawione przez osoby, które korzystały z usług oferowanych przez salon. Oczywiście w dzisiejszych czasach w żadnym wypadku nie wolno lekceważyć potęgi promocji w internecie, gdyż to właśnie w sieci potencjalni klienci szukają informacji o ofercie poszczególnych salonów kosmetycznych. Salon powinien mieć własną witrynę, która powinna być jego wizytówką – obowiązkowo trzeba zamieścić na niej cennik oraz listę i opis wykonywanych zabiegów. Pod stronę warto podpiąć firmowego bloga. Wskazane jest też, aby salon miał fanpage na Facebooku oraz profil na Instagramie – konta w mediach społecznościowych muszą być jednak na bieżąco aktualizowane.

Salon kosmetyczny – ile można zarobić?

Salon kosmetyczny może przynieść spore zyski, których wielkość jest wypadkową wielu czynników. Kosmetyczki prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą zarabiają miesięcznie średnio 3000-5000 zł, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wygenerować wyższy dochód. Przy dużym zainteresowaniu klientów może się on kształtować przeciętnie na poziomie 7000-10000 zł.

 

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *