Etyczne SEO I Monitoring Konkurencji

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Kiedy firma prowadzi optymalizację pod kątem wyszukiwarek to niezależnie od tego czy jest on wykonywana wewnętrznie czy zlecana większość uwagi (i słusznie) skupia się na stronie internetowej. 

Jest to jedyny aspekt, w którym istnieje poczucie pewnej kontroli – gdy witryna zostanie „wypuszczona na wolność” firma musi sprawdzić, jak wypada na tle innych. Czy konkurencja stosuje etyczne taktyki SEO? Czy też nie?

Oprócz zmian wprowadzanych na stronie często zakłada się, że firma nie ma żadnej kontroli nad tym co pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Jednak zwykle tak nie jest. Często możesz mieć spory wpływ na wyszukiwanie monitorując konkurencję i zgłaszając ją Google, gdy techniki SEO stosowane na ich witrynie wykraczają poza to, co jest popularnie określane jako etyczne SEO. (Proszę zauważyć, że chociaż uważam, że słowo „etyczny” jest używane zbyt często, „etyczne SEO” stało się standardowym wyrażeniem opisującym techniki white hat, dlatego używam go w całym artykule).

  1. Konkurencja

Na początek zdefiniujmy konkurentów. Prawie każda firma ma konkurentów – takich którzy sprzedają te same produkty i usługi. Ważne jest, aby rutynowo monitorować ich wysiłki w zakresie pozycjonowania (lub ich brak) niezależnie od tego czy grają czysto, czy też nie.

Jeśli nie wynajęli własnej usługi SEO lub jeśli w ogóle nie zaczęli zajmować się tym we własnym zakresie będziesz mieć spokój wiedząc, że w tej chwili korzystanie z tego kanału aktywności należy tylko do Ciebie. Monitoruj więc aktywność swoich rywali – sprawdzaj ich każdy krok. Ten sklep Seo będzie doskonałym rozwiązaniem aby monitorować twoją konkurencję.

  1. To jest wojna

Należy pamiętać że jest mało prawdopodobne, aby wybór był zakreślony tylko do Ciebie i domenę którą śledzisz. Klient rozważy każdą firmę, która odpowiada jego konkretnym potrzebom i pojawia się na wyszukiwanym słowie.

Dlatego Twoje kryteria konkurencji powinny zostać tak rozszerzone, aby objąć każdą firmę która oferuje produkty lub usługi takie jak Twoja – szczególnie tych, które przewyższają Cię na wybranych frazach kluczowych.

Jeśli Twój wewnętrzny zespół nie tylko stale monitoruje pozycje w wyszukiwarkach ale także analizuje firmy, które pojawiają się nad Tobą w wynikach wyszukiwania często możesz zidentyfikować rywali, o których wcześniej nie zdawałeś sobie sprawy.

  1. Naruszenia

To prowadzi nas do kluczowej kwestii – etycznego SEO. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to wciąż bardzo nowa koncepcja dla większości firm. Nawet najbardziej szanowane firmy mogą popełniać błędy.

Albo wybierając niewłaściwą usługę SEO albo próbując całkowicie uniknąć jej wynajmowania sprowadzając to do ludzi o dobrych chęciach, ale totalnie niewykwalifikowanych.

Na przykład niemiecka witryna BMW została niedawno tymczasowo usunięta z indeksu Google za korzystanie ze stron przejściowych – coś, co nie jest uważane za etyczną praktykę SEO. Jest więc zrozumiałe, że Twoi konkurenci również nie są odporni na takie naruszenia.

  1. Kiepski wybór

Istnieją przykłady uznanych firm świadczących usługi, które bardzo solidnie podchodzą do pozycjonowania.

Firmy SEO są generalnie podzielone na dwa obozy – te zwane „Białymi Kapeluszami” ( stosują etyczne praktyki SEO i nigdy świadomie nie naruszają warunków korzystania z usług wyszukiwarki) oraz „Czarne Kapelusze” ( które nie stosują praktyki, próbują rozwikłać najnowsze algorytmy i wykorzystać wszelkie luki w celu uzyskania rankingów za wszelką cenę). Żadne z tych podejść nie jest niczym nowym – naruszanie warunków korzystania z wyszukiwarki nie jest niezgodne z prawem.

Techniki czarnego kapelusza mogą być dość skuteczne. Jednak taka taktyka jest ryzykowna a każdy kto zatrudnia firmę SEO która „nosi czarny kapelusz” i nie stosuje etycznych praktyk SEO powinien zostać poinformowany o tym ryzyku z góry.

  1. Zasoby wewnętrzne

Firmy często kuszą się, aby wykonywać SEO we własnym zakresie, a projekt prawie zawsze spada na i tak przeciążony dział IT. Problem związany z podejściem do SEO od strony ściśle technicznej polega na tym, że zastosowane strategie niekoniecznie będą zgodne z celami działów marketingu i sprzedaży.

Ponadto dział IT zazwyczaj podchodzi do SEO z czysto technicznego punktu widzenia nie zdając sobie sprawy z etycznych praktyk SEO co długofalowo może prowadzić do problemów. Ukaranie jest bardzo realną możliwością i trudno jest wrócić do indeksu po usunięciu witryny.

  1. Monitorowanie

Wiele firm świadczących usługi SEO uważa, że ​​rutynowe monitorowanie witryn dowolnego konkurenta znajdującego się w wyszukiwarkach aby upewnić się że korzysta z etycznych technik SEO jest wręcz obowiązkiem. Etyczne SEO jest dla nich czymś zupełnie normalnym.

Wynik końcowy

Biznes to biznes a Twoje interesy często są sprzeczne z interesami konkurencji. Gdy zgłaszasz witrynę, która nie korzysta z etycznego SEO jest bardzo prawdopodobne, że zostanie ona usunięta. Oznacza to, że jest jedna firma mniej o którą musisz się martwić – przynajmniej na razie.

Jeśli witryna której dotyczy zgłoszenie uzyskała wyższą pozycję w rankingu niż Twoja, zyskujesz również poprawę pozycji w rankingu po usunięciu stron naruszających zasady – oczywiście pod warunkiem, że stosujesz etyczne techniki SEO i sam unikasz naruszeń. Warto więc czasami monitorować konkurencję!

Artykuł powstał ze współpracy z Seochess.pl

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *